Podsumowanie programu ZŁOTE SZKOŁY NBP
13.03.2023
13 marca zakończyliśmy realizację III edycji programu Złote Szkoły NBP. Przez trzy miesiące nasi uczniowie zmagali się z zagadnieniami z zakresu ekonomii i bankowości.
Materiały do lekcji „Laboratorium autentyczności banknotów” zostały opracowane przez uczniów realizujących projekt, a następnie lekcja została przeprowadzona we wszystkich klasach na zajęciach z wychowawcą.
Na początku marca została również przeprowadzona debata pt. „Zakupy na kredyt czy za oszczędności”, którą przygotowała Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej. Uczniowie z drużyny opracowali poszczególne argumenty i przygotowali cały jej scenariusz. Dyskusja miała formę debaty oksfordzkiej. Uczniowie podzielili się na dwie grupy: Propozycji i Opozycji. Każda z grup liczyła trzech członków. Natomiast nauczyciel – koordynator III edycji programu Złote Szkoły NBP prowadził debatę. Pomagał mu wyznaczony uczeń, pełniący funkcję sekretarza. Propozycja stała na stanowisku, że lepiej zakupy robić na kredyt. Opozycja natomiast była za dokonywaniem zakupów za oszczędności. W argumentację poszczególnych członków grup wsłuchiwała się publiczność, która na koniec zagłosowała, czyjej drużyny wystąpienie ją bardziej przekonało. Większość publiczności zagłosowała na drużynę Opozycji, która była za zakupami za oszczędności
Natomiast warsztaty „Wyliczanie stałych i malejących rat kredytu o różnej stopie procentowej” zostały przeprowadzone we wszystkich klasach na lekcjach informatyki i matematyki. Opis naszych zadań i wypracowane materiały przesłaliśmy do NBP, aby dokonano ich weryfikacji oraz oceny
Dziękujemy wszystkim, zaangażowanym w realizację programu – uczniom i nauczycielom. Szczególne podziękowania kierujemy do Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, którą byli uczniowie klasy czwartej technikum informatycznego za wytrwałą pracę i ciekawe pomysły. Dzięki realizacji projektu wszyscy uczniowie naszej szkoły, a także ich rodzice poznali wiele nowych terminów ekonomicznych i jednocześnie poszerzyli swoją wiedzę i umiejętności w zakresie rozwiązywania problemów życia codziennego związanych z ekonomią.
Zgłaszając szkołę do programu chcieliśmy zachęcić wszystkich uczniów do samodzielnej pracy w grupach, swobodnych wypowiedzi na forum, dyskusji o ważnych sferach naszego życia. Wymiernym efektem naszych działań są stworzone ulotki, prezentacje oraz karty pracy do lekcji.